baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Realizacja projektu edukacyjnego "Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?"

Klasa I b.

    1 kwietnia 2022r. zrealizowaliśmy piąty scenariusz w ramach projektu na temat: Ile papieru jest w rolce? Zaczęliśmy od zabawy „Milczący szereg”. W ciszy i skupieniu nasze pierwszaki wykonały polecenie ustawienia się w szeregu, od najniższego do najwyższego. Dyskusja na temat kolejności ustawienia wywołała ustawienia dzieci według innych kryteriów: długości nóg, długości włosów. Uczniowie zauważyli, że za każdym razem ustawiali się w innej kolejności. Następnie rozmawialiśmy o tym, jak dawniej ludzie dokonywali pomiarów, gdy jeszcze nie było linijek. Dzieci chętnie wypowiadały się, wspominając swoje działania, gdy mierzyli długość swojego pokoju wybraną przez siebie miarką, ale bez używania linijki czy metrówki. Dzieci przypomniały, że odmierzały długość stopami, dłońmi, kartką papieru, wybraną zabawką itp. Wykonaliśmy więc doświadczenie: Jak zmierzyć papier bez linijki? Uczniowie ustalili, że kawałek papieru toaletowego składający się z 6 arkusików odmierzą najpierw dłońmi, potem łokciami i stopami. Dzieci podawały wyniki swoich pomiarów i okazało się, że były one różne. Odkryliśmy, dlaczego tak się dzieje. Najbardziej podobało się uczniom ostatnie doświadczenie, jakie wykonaliśmy podczas tych zajęć. Rozwinęliśmy na korytarzu szkolnym całą rolkę papieru toaletowego i dzieci kolejno dokonywały pomiaru jego długości stopami. Robiły to w ciszy, ponieważ każde liczyło, ile będzie jego stóp. W ten sposób, dowiedzieliśmy się ile papieru jest w rolce. Na koniec obejrzeliśmy filmik stanowiący podsumowanie lekcji. Dzieci wyciągnęły wniosek, że każdy człowiek jest inny, a więc inne są jednostki miary i, że dlatego ich pomiary były różne. Stwierdziły, że dokładniej odmierzą długość za pomocą linijek lub metrówek.

Wychowawczynie:

Beata Kowalczyk
Monika Szyszka

mali matematycy 04 2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii