Młodzi cukiernicy- klasa 5c piecze rogaliki
9 listopada 2021 roku klasa 5c, wraz z wychowawczyniami, p. Agnieszką Salską i p. Elżbietą Rudzik, uczniowie klasy 5c w ramch lekcji wychowawczej uczyli sie współpracy poznając tajniki zawodu cukiernika. uczniowie piekli drożdżowe rogaliki z marmoladą i jabłkami. Zajęcia odbyły się w ramach godziny wychowawczej z zakresu doradztwa zawodowego. Uczniowie przy okazji mieli możliwość współpracy w grupach, wzajemnego wspierania się w zadaniach kuchennych, a na koniec degustacji przepysznych wypieków. Zajęcia odbywały się w szkolnej projektowej pracowni kuchennej. Rogaliki wyszły wszystkim wybornie. Mniam!
materiał nadesłała p. Agnieszka Salska
Dzień zdrowego śniadania w ramach
" Europejskiego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania"
Nasza szkoła, jest jedną ze 103 szkół w województwie promujących zdrowe jedzenie i posiada Krajowy Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Dlatego stało się już tradycją, że 8 listopada świętujemy Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Celem tego święta jest promowanie zdrowego jedzenia, dobrych nawyków żywieniowych, zachęcanie do spożywania zdrowych i regularnych posiłków, wśród najmłodszych. Kampania ma na celu pokazanie, dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Działania, mimo iż pierwotnie skierowane głównie do dzieci, tak naprawdę dotyczą ludzi w każdym wieku. Jak zawsze do udziału w akcji, oprócz uczniów i wychowawców przyłączyli się pracownicy biblioteki i dyrekcja szkoły. W tym roku część uczniów wraz z nauczycielami przygotowywała kanapki z dużą ilością warzyw. Pozostali uczniowie przynieśli kanapki przygotowane w domu, by móc wspólnie zjeść śniadanie. Nauczyciele przypomnieli uczniom jak ważną rolę odgrywa w ich życiu śniadanie, które sprzyja dobremu samopoczuciu i dyspozycji do uczenia się.
Dziękuję wszystkim zaangażowanym za udział w tym wydarzeniu, które służy dobru uczniów naszej szkoły - koordynator do spraw promocji zdrowia Katarzyna Przybylska.
DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
8 listopada 2021r. uczniowie klasy Ib wzięli udział w akcji DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA.
Z tej okazji przypomnieliśmy sobie PIRAMIDĘ ZDROWEGO STYLU ŻYCIA, ponieważ wiemy, jak ważny w naszym życiu jest ruch oraz spożywanie zdrowej żywności. Poznaliśmy też zasady higienicznego przyrządzania posiłków i omówiliśmy etapy ich przygotowywania.
Następnie każdy uczeń naszej klasy w szkolnej kuchni, samodzielnie przyrządził zdrowy posiłek: pyszne kanapki oraz szaszłyki owocowe. Dzieci wykazały się ogromną kreatywnością wykonując zdrowe, kolorowe i smakowite jedzonko. Na koniec zasiedliśmy do wspólnego stołu i z apetytem zjedliśmy swoje zdrowe śniadanko, zwracając również uwagę na kulturalne spożywanie posiłków oraz zachowywanie się przy stole.
Wychowawczynie
p. Beata Kowalczyk
p. Monika Szyszka
Czymże byłoby omawianie mickiewiczowskiej epopei „Pan Tadeusz” bez poznania historii naszego narodu? Podróż w epokę romantyzmu, spacer po ścieżkach wydeptanych przez Adama Mickiewicza, kontemplacja miejsc, w których gościł poeta, było dla uczniów fascynującą przygodą. W tej wyprawie nie mogło zabraknąć doznań kulinarnych. Projekt „Uczta u Pana Tadeusza” zrealizowany w naszej szkolnej pracowni gospodarstwa domowego, to połączenie szlaku historyczno-literackiego ze szlakiem kulinarnym. Uczniowie klasy 8b i 8c podjęli się w ramach zajęć języka polskiego odtworzenia kuchni, którą Mickiewicz opisał w lekturze „Pan Tadeusz”. Postarali się przygotować ofertę potraw, które sięgają swymi korzeniami końca XVIII i pierwszej połowy XIX w., a które spożywał także sam Mickiewicz będąc w Wielkopolsce. Mogliśmy więc, dzięki zaangażowaniu ósmoklasistów, odbyć prawdziwą podróż w przeszłość z jej smakami, aromatami, przyprawami i kulinarnymi sekretami. Korzystaliśmy zarówno z przepisów zawartych w samym dziele, jak i sięgnęliśmy do staropolskich książek kucharskich, w których wynaleźliśmy przepisy na chłodnik litewski, kartacze, placki, omlety, ciasteczka litewskie, ryż z jabłkami, chrusty. Zwieńczeniem projektu była wspólna uczta przy suto zastawionym stole.
materiał nadesłała: Agnieszka Gadomska-Rataj
"Owsiane ciasteczka" w klasie 5B
29.10.2021r. było pysznie w klasie 5B, pod okiem pań: Iwony Prajzendanc, Małgorzaty Osiejuk odbyły się zajęcia w naszej szkolnej kuchni. Promując zdrowe odżywianie, jednocześnie wcielając się w postać ,,Cesi’’ przerabianej lektury piekliśmy "Owsiane ciasteczka". Po dobraniu się w grupy każda miała do wykonania określone zadanie, uczniowie sami analizowali przepis, przeliczali, odmierzali, wyrabiali ciasto, więc było i trochę matematyki. Na koniec odbyła się najprzyjemniejsza chwila degustacja. Wypieki wyszły Wyśmienicie!!!! Było smacznie, zdrowo i wesoło.
materiał nadesłała p. Iwona Prajzendanc
Kolejne spotkanie w ramach Pakietu II projektu polsko-niemieckiego: Transgraniczny Most Przyszłości odbyło się dnia 29 września 2021 r. Uczniowie i nauczyciele obu partnerskich szkół spotkali się dzięki wspólnej platformie online i na żywo uczestniczyli w zawodach sportowych, rozgrywanych na świeżym powietrzu. W imprezie uczestniczyło 200 uczniów z obydwu szkół oraz kilkudziesięciu nauczycieli.
W naszej szkole uczniowie klas siódmych rozegrali mecze w koszykówkę, dwa ognie oraz odbyła się sztafeta biegu dziewcząt i chłopców. W Eberswalde oprócz konkursów w dyscyplinach piłki nożnej i koszykówki, odbyła się także tradycyjna sztafeta 4 x 100m sprintem. Dzięki stałej transmisji online z każdego miejsca boiska sportowego, uczniowie mogli porozmawiać a także wzajemnie się dopingować i obserwować zmagania kolegów z partnerskiej szkoły.
Jednocześnie, grupy kreatywne w obu szkołach, tworzyły na papierze "cieniowe obrazy" różnych dyscyplin sportowych, które stały się ozdobą szkoły i przypominały wszystkim o tym wspólnie spędzonym na sportowo czasie.
Projekty edukacyjne w Szkole Podstawowej nr 2 w Stargardzie
w ramach Projektu: „Transgraniczny Most Przyszłości”
Nauczanie zdalne w roku szkolnym 2020/21 nie przeszkodziło nam w realizacji działań własnych związanych z edukacją zdrowotną i orientacją zawodową.
Szczególnie klasy młodsze oraz grupy terapeutyczne wykazały się ogromną aktywnością i kreatywnością w planowaniu i realizacji projektów w Pracowniach Centrum Orientacji Zawodowej i Zarządzania Zdrowiem, powstałych w wyniku realizacji partnerskiego projektu pn. Transgraniczny Most Przyszłości - utworzenie polsko-niemieckich centrów orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem w Euroregionie Pomerania.
Klasy 2a, 2b i 2c oraz uczniowie uczestniczący w zajęciach Treningu Umiejętności Społecznych wykonali trzy projekty edukacyjne: Zdrowe śniadanie oraz Zawód cukiernik, Zdrowe surówki.
Grupa uczniów pracujących na zajęciach w pracowni arteterapii wykonała ogromną liczbę prac plastycznych, które pokazane zostały społeczności szkolnej i lokalnej podczas stargardzkiego Art Festiwalu 2021.
Projekty Zdrowe śniadanie i Zdrowe surówki polegały na realizacji wspólnych działań uczniów i nauczycieli w celu przygotowania wspólnego posiłku według zaleceń dotyczących zdrowego żywienia. Uczniowie tworzyli ponadto zasady współpracy, tworzyli przepisy, zwracali uwagę na kaloryczność posiłku.
Bardzo ważnym czynnikiem było kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, tworzenia pozytywnych relacji interpersonalnych.
Projekt Zawód cukiernik to także działanie grupowe, dzięki któremu uczniowie poznali tajniki pracy cukiernika. Dowiedzieli się także, jakie są szanse w rozwijaniu umiejętności zawodowych w tej profesji. Uczniowie dowiedzieli się o karierze absolwentów naszej szkoły, którzy poświęcili się temu zawodowi i znani są w środowisku lokalnym, krajowym i międzynarodowym.
Prace wykonane w ramach arteterapii pokazują niesamowite możliwości artystyczne naszych uczniów. Zwiedzający zachwyceni byli kreatywnymi pomysłami oraz starannością wykonania poszczególnych prac.
Jesteśmy dumni z naszych uczniów i nauczycieli, że trakcie nauki zdalnej i hybrydowej pokazali swoje umiejętności i że zainspirowali nas swoimi pomysłami. Dziękujemy także rodzicom, że zaufali szkole, która była bezpieczna i rozwijająca dla ich pociech, nawet w tak trudnym czasie.
Artfestiwal w SP nr 2
W dniach 12-13 czerwca Stargardzianie mieli możliwość w ramach Artfestiwalu zwiedzać wystawy na terenie naszej szkoły.
Prace zgromadzone pod znakiem "ArteFaktorii" były różnorodne tak bardzo, jak osoby, które je stworzyły. Powstawały w domach lub w pracowniach (także w pracowniach na terenie naszej szkoły utworzonych w ramach projektu "Transgraniczny Most Przyszłości"), zawsze z wewnętrznej potrzeby, która determinuje twórcę. Osoby, które je wykonały, połączyło jedno: są absolwentami, uczniami, nauczycielami oraz pracownikami Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie. Wiek i poziom wykształcenia artystów przestały mieć znaczenie. Najważniejsza była chęć podzielenia się z resztą świata zachwytem.
materiał nadesłała p. Mirosława Babicka-Mrzygłód
Prace wykonane w ramach projektu "Transgraniczny Most Przyszłości"
Poznajemy tradycje związane z karnawałem
na lekcjach języka niemieckiego
W ostatnim tygodniu stycznia, uczniowie klas 2 poznali na lekcji języka niemieckiego- realizowanych w ramach projektu : Transgraniczny Most przyszłości,tradycje związane z karnawałem. Karnawał, czyli w języku niemieckim: Karneval, Fasching lub Fastnacht, obchodzony jest u naszych zachodnich sąsiadów już od 11. listopada. Jest to czas zabaw, przebierańców, pochodów i kolorowych masek. Nasi uczniowie przy wsparciu nauczycielek p. Iwony Łopacińskiej i p. Agnieszki Kruk, przygotowali swoje maski, by mimo braku balu karnawałowego, poczuć nastrój tego wyjątkowego okresu w kalendarzu.
materiał nadesłała p. Iwona Łopacińska
Pierwsza wymiana uczniowska w ramach projektu Transgraniczny Most Przyszłości
2 marca 2020 r. odbyła się pierwsza wymiana uczniowska w ramach projektu Transgraniczny Most Przyszłości. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi oraz ich partnerzy ze szkoły w Eberswalde spotkali się, aby poznać się oraz rozpocząć wspólne działania w ramach partnerskiego projektu.
Spotkanie otworzyła dyrektor szkoły, pani Anna Kurcab-Kościańska. Po krótkim powitaniu zapoznano uczniów i nauczycieli z Eberswalde z charakterem szkoły oraz nowoczesną bazą, która powstała dzięki uczestnictwu w wymianie transgranicznej w ramach projektu finansowanego z programu współpracy Interreg V A.
Następnie zaproszono uczniów do udziału w zajęciach warsztatowych w Centrum Orientacji Zawodowej i Zarządzania Zdrowiem. Dwudziestu uczniów z SP 2 i szesnastu z zespołu szkół OBS Eberswalde, połączonych w grupy zadaniowe, rozpoczęło zmagania z zadaniami w pracowniach: gospodarstwa domowego, krawieckiej, modelarskiej, arteterapii oraz poligraficznej.
Mimo odrobiny niepewności, szczególnie w posługiwaniu się językiem partnera, uczniowie bardzo szybko znaleźli sposób na sprawne komunikowanie się i przystąpili do działania.
Grupa „kucharzy” przygotowała pyszne naleśniki z różnorodnym nadzieniem, Wszyscy uczestnicy spotkania mogli skosztować tych smakołyków. W pracowni modelarskiej zaprojektowano ozdobne eco-słoiczki na kwiaty. W pracowni krawieckiej uszyte zostały ciekawe maskotki. Precyzyjnie uszyto symbole wiosny – tulipany. W pracowni poligraficznej zaprojektowano i wytworzono ozdobne breloki do kluczy i przypinki z logo projektu. Pracownia arteterapii była miejscem powstania logo projektu, które jako aranżacja przestrzenna zachwyciło uczestników spotkania. Wszystkie wytwory zostały zabrane przez uczniów jako pamiątka pierwszego spotkania tematycznego.
Łatwo przekonać się, że takie zajęcia mogły przyczynić się nie tylko do wzajemnego poznania się partnerów projektu, ale stworzyły możliwość zainteresowania się ciekawymi zawodami.
Nie zabrakło uczniom kreatywności w dziedzinie integracji. Okazało się bowiem, że jest międzynarodowa siła, która jednoczy najbardziej – sport.
Uczniowie poprosili o możliwość skorzystania z boiska, na którym sami zainicjowali gry i zabawy, podczas których poznawali się i na wesoło mierzyli się z trudnościami językowymi.
Na zakończenie uczniowie i ich opiekunowie podsumowali działania, pożegnali się wspólną fotografią przy dziełach wypracowanych w COZiZZ, a grupa uczniów i uczennic wymieniła się numerami telefonów czy adresami elektronicznymi, aby kontynuować właśnie zawartą znajomość.
Pierwsze spotkanie tematyczne obu szkół partnerskich należy uznać za bardzo udane, dające nadzieję na dalszą owocną współpracę oraz na miłe chwile spędzone przy wspólnych działaniach i zabawie.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
Wyjatkowe Dni Integracji!
Otwórzmy wspólny Świat!
Za nami kolejne Szkolne Dni Integracji. Tym razem uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 2 świętowali podwójnie. Podczas tegorocznego wydarzenia uroczyście otwarto Centrum Orientacji Zawodowej i Zarządzania Zdrowiem. To efekt współpracy polsko-niemieckiej w ramach projektu Transgraniczny Most Przyszłości. Stargard pozyskał na ten cel prawie 4 500 000 zł dofinansowania.
– Tegoroczne Szkolne Dni Integracji są szczególne, bo połączone z uruchomieniem komfortowych pracowni zawodowych. To okazja do zacieśnienia współpracy polsko-niemieckiej i wymiany doświadczeń. Udowodniliśmy, że potrafimy świetnie integrować ludzi – niezależnie od stanu zdrowia. Nasi sąsiedzi pokazali, jak rozwijać różne umiejętności zawodowe, które teraz będziecie doskonalić w pracowniach. Życzę nauczycielom owocnej, satysfakcjonującej pracy, a uczniom przyjemnej nauki w tak świetnych warunkach – mówi prezydent Rafał Zając.
Centrum Orientacji Zawodowej i Zarządzania Zdrowiem to efekt współpracy z niemieckim Eberswalde. W ramach unijnego projektu Transgraniczny Most Przyszłości polscy uczniowie zacieśniają współpracę z sąsiadami, jednocześnie korzystając z wyremontowanych sali i nowych pracowni. To także wyrównywanie szans dla osób o różnych stopniach sprawności. Uczniowie poznają tajniki m.in. krawiectwa, stolarstwa i poligrafii. W SP nr 2 każde dziecko ma możliwość rozwijania swoich umiejętności i zainteresowań. W COZiZZ pojawił się także gabinet do arteterapii. Osoby niepełnosprawne mogą też korzystać z windy. Do dyspozycji uczniów jest także zewnętrzna siłownia i zespół boisk.
– Szkoła Podstawowa nr 2 jest dla mnie jak dom rodzinny, do którego za każdym razem wracam z wielkim sentymentem i radością. Dzisiaj uczniowie dostali skrzydła. Ale żeby te skrzydła mogły się szeroko otworzyć, potrzebni są dobrzy ludzie wokół, którzy w tym pomogą. To niezwykłe miejsce, w którym panuje wyjątkowa atmosfera zrozumienia i szerokiego wsparcia. Nowoczesny sprzęt jest bardzo potrzebny, ale w codziennej pracy to właśnie ludzie tworzą klimat szkoły – mówi Ewa Sowa, zastępca prezydenta.
Tradycyjnie podczas Szkolnych Dni Integracji przyznano tytuły Przyjaciół Integracji. W tym roku wyróżnienie powędrowało m.in. do pracowników Biura Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego. Uroczystość uświetniły występy uzdolnionych uczniów. Młodzi artyści z entuzjazmem zachęcali widzów do wspólnego śpiewu. Dni Integracji to także okazja do aktywności fizycznej – dzieci sprawdziły, jakie przeszkody na co dzień musza pokonywać ich koledzy i koleżanki z niepełnosprawnościami. Specjalne zadania przygotowali nauczyciele z SP nr 2.
Projekt nr INT 124 pn: „Transgraniczny Most Przyszłości – utworzenie polsko-niemieckich centrów orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem w Euroregionie Pomerania” jest realizowany w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie / Brandenburgia / Polska w ramach celu „Europejska Współpraca Terytorialna” Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
Źródło: UM w Stargardzie
Logo unijnego projektu realizowanego w naszym mieście zdobyło wyróżnienie w konkursie INTERREG INTERaktiv. Transgraniczny Most Przyszłości został doceniony przez wspólny sekretariat unijnego Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie/Brandenburgia/Polska. Konkurs zorganizowano z okazji Europejskiego Dnia Współpracy.
Zgłoszone prace miały dotyczyć współpracy transgranicznej na obszarze wsparcia programu współpracy. Konkurs obejmował loga poszczególnych projektów. Stargard zaproponował logo stworzone w ramach programu „Transgraniczny Most Przyszłości – utworzenie polsko-niemieckich centrów orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem w Euroregionie Pomerania”. Ilustracja polsko-niemieckiej współpracy otrzymała wyróżnienie.
W ramach tego unijnego projektu powstaną dwa Centra Organizacji Zawodowej i Zarządzania Zdrowiem – jedno w Szkole Podstawowej nr 2 w Stargardzie, a drugie w Eberswalde. Ich działalność związana będzie z promocją zdrowego stylu życia, kształceniem zawodowym młodych ludzi i zwiększaniem szans dla uczniów niepełnosprawnych.
Projekt „Transgraniczny Most Przyszłości – utworzenie polsko-niemieckich centrów orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem w Euroregionie Pomerania” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie/Brandenburgia/Polska. Polsko-niemiecka współpraca w ramach „Transgranicznego Mostu Przyszłości” potrwa 3 lata. Stargard zdobył na ten cel prawie 4 500 000 zł dofinansowania.
Źródło: UM w Stargardzie https://stargard.eu/
Konferencja
polsko-niemiecka
W dniu 16 maja 2019r. odbyła się konferencja otwierająca realizację polsko-niemieckiego projektu: „Transgraniczny Most Przyszłości – utworzenie polsko-niemieckich centrów orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem w Euroregionie Pomerania”.
W uroczystości uczestniczyli licznie zebrani goście, przedstawiciele władz Stargardu i powiatu stargardzkiego, uczniowie i nauczyciele z dwóch partnerskich szkół: Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi oraz BerufsbildungsvereinEberswalde.
Liderem Projektu jest Gmina Miasto Stargard.
Projekt realizowany w partnerstwie z BerufsbildungsvereinEberswalde potrwa kolejne trzy lata, do 30 grudnia 2021 roku.
W ramach współpracy polsko – niemieckiej zrealizowane zostaną trzy pakiety robocze:
1. Wspólna oferta edukacyjna, w tym wspólne badanie ankietowe uczniów obu partnerów oraz opracowanie programu dydaktycznego na temat zachowań zdrowotnych i orientacji zawodowej uczniów.
2. Wspólna realizacja działań: wymiany tematyczne, warsztaty z orientacji zawodowej, wydarzenia sportowe, wystawy tematyczne, szkolenia dla rodziców, uczniów i nauczycieli oraz festyny sportowe połączone ze świętami rodzinnymi i wystawami rzemiosł.
3. Ewaluacja projektu z czterema panelami eksperckimi dla obydwu stron projektu oraz instytucji Regionu Pomerania.
W celu umożliwienia realizacji projektu utworzone zostały: Grupa Sterująca i dwie Grupy Robocze, składające się z przedstawicieli organu prowadzącego, nauczycieli, uczniów i rodziców obydwu Partnerów oraz ekspertów zaproszonych do realizacji zadań i oceny ich trwałości.
Dla pełnej realizacji zadań przeprowadzone zostaną w naszej szkole niezbędne remonty.
Powstanie nowoczesne boisko sportowe, sale do nauki języków obcych, wiele pracowni tematycznych dla prowadzenia edukacji zawodowej i prozdrowotnej, windy dla swobodnego przemieszczania się osób niepełnosprawnych po całym budynku szkoły. Placówka zostanie zaopatrzona w nowoczesne pomoce dydaktyczne do nauki języka niemieckiego, edukacji informatycznej oraz edukacji zawodowej.
Projekt polsko-niemiecki ma charakter innowacyjny, a wypracowane rezultaty posłużą do stworzenia planu nowoczesnej edukacji dla Euroregionu Pomerania.
Projekt realizowany w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie / Brandenburgia / Polska w ramach celu „Europejska Współpraca Terytorialna” Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
Lider projektu: Gmina Miasto Stargard
Miejsce realizacji projektu: Szkoła Podstawowa nr 2 w Stargardzie
Partner projektu: Stowarzyszenie Edukacji Zawodowej w Eberswalde
Celem głównym projektu jest rozszerzenie wspólnych ofert edukacji i kształcenia zawodowego, w celu trwałego zabezpieczenia potencjału specjalistów w Euroregionie Pomerania. W obu szkołach wdrożona zostanie transgraniczna oferta edukacyjna w zakresie orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem.
Najważniejsze rezultaty w projekcie związane są z zainicjowaniem współpracy transgranicznej,na bazie wspólnie opracowanych i wdrożonych ofert tworzących Bilateralny Program. W ramach projektu nastąpi poprawa warunków tworzenia i wdrażania wspólnej oferty edukacyjnej poprzez uzupełniające inwestycje na rzecz infrastruktury. Powstaną dwa Centra Orientacji Zawodowej i Zarządzania Zdrowiem, w których będą prowadzone działania rozszerzające wspólną ofertę kształcenia ogólnego, zawodowego i językowego, co przyczyni się do znacznego wzrostu liczby dzieci z podstawową znajomością języka, podejścia do zdrowia i orientacji zawodowej oraz zastosowania innowacyjnych metod edukacyjnych w obu krajach i szkołach. Podejmowane działania mają na celu trwałe zabezpieczenie potencjału specjalistów w Regionie, świadomych predyspozycji zawodowych i zdrowotnych.
Grupy docelowe: uczniowie, uczennice, nauczyciele, mieszkańcy obszaru wsparcia, przedsiębiorcy obszaru wsparcia.
Okres realizacji projektu: 01.01.2019 r. – 31.12.2021 r.
Budżet zadania: 2 324 222,40 euro
Budżet zadania dla miasta Stargard: 1 212 550,00 euro
Kwota dofinansowania dla miasta Stargard: 1 030 667,50 euro
Link do strony internetowej projektu pn. „Transgraniczny Most Przyszłości – utworzenie polsko-niemieckich centrów orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem w Euroregionie Pomerania”:
Źródło: https://stargard.eu/
Strona 2 z 2