Nauka poprzez zabawę i działanie
Uczniowie kl. VIa i VIb podsumowywali wiadomości dotyczące wielokątów. Dowiedzieli się co to jest tangram i układali z niego różne figury.
Na następnej lekcji pracowali w grupach, która była podzielona na dwa etapy. W części pierwszej „cukierek i zadanie” odpowiadali na wylosowane pytania lub rozwiązywali krótkie zadania. Każdy uczestnik grupy mógł się wykazać wiedzą i umiejętnościami dotyczącymi wielokątów. Za poprawną odpowiedź otrzymywali punkt/cukierek dla grupy.
W drugiej części przygotowywali reklamę wylosowanego wielokąta. Wykorzystywali zdobytą na poprzednich lekcjach wiedzę i umiejętności oraz inwencję twórczą. Następnie prezentowali swoje prace i przekonywali, że ich czworokąt jest wart szczególnego zainteresowania.
Na koniec podliczono zdobyte punkty i oceniono pracę każdej grupy.
Materiał nadesłała p. Elżbieta Gajewska
Materiał nadesłała p. Małgorzata Alicja Lewandowska
Dzień Kobiet w klasie 5a
8 marca chłopcy z klasy 5a przygotowali dla koleżanek wspaniałą niespodziankę. Zadbali o pyszny poczęstunek piekąc ciasteczka i babeczki oraz opracowali różne konkurencje, w których dziewczyny mogły wykazać się sprawnością fizyczną, wdziękiem, dobrą pamięcią i wiedzą na temat kolegów. Wszystkie czuły się w tym dniu naprawdę wyjątkowe!
Materiał nadesłała p. Zofia Gutowska
Szatnia w SP 2 zyskała nowe barwy
Uczniowie naszej szkoły zapragnęli zmian. Nasza odświeżona i wyremontowana szatnia zyskała murale.
Od pewnego czasu do uszu dyrekcji oraz nauczycieli uczących w naszej szkole docierały sygnały od uczniów, że szatnia choć piękna i zmodernizowana jest nieco smutna. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom dzieci i młodzieży rozpoczęło się wielkie malowanie. W ciągu dwóch tygodni na ścianach szatni powstały 24 murale, które zainspirowali uczniowie. Prace to interpretacja pomysłów dzieci; nawiązują do ich zainteresowań, marzeń oraz sposobów spędzania wolnego czasu.
Murale w wolnym czasie wykonały nauczycielki: panie Agata Pająk oraz Beata Żych wspierane przez uczennice klasy 7d Zuzannę Przybylską oraz Maję Pocztańską.
Materiał nadesłała p. Beata Żych
Praktyczna lekcja matematyki w kuchni
Klasa 5a wzięła udział w praktycznej lekcji matematyki w kuchni – pieczenie ciasta z przepisu – Ułamki.
Celem lekcji było:
• Zrozumienie praktycznego zastosowania ułamków w życiu codziennym.
• Wykorzystanie ułamków w proporcjach i skalowaniu składników.
Po omówieniu krótkiej prezentacji na temat ułamków w życiu codziennym uczniowie przystąpili do czytania przepisu i dyskusji na temat dostosowania odpowiednich proporcji. Podzieleni na grupy uczniowie musieli obliczyć i odmierzyć odpowiednio składniki. Dużo radości sprawiły uczniom kolejne etapy tworzenia swoich dzieł kulinarnych. Po upieczeniu ciasta uczniowie podzielili ciasta na odpowiednie części i podczas wspólnego biesiadowania, wymienili się refleksjami, jak matematyka jest przydatna w życiu codziennym.
Materiał nadesłała p. Małgorzata Alicja Lewandowska