baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

„Andrzejkowe lanie wosku”

    W dzisiejszych czasach nikt już nie traktuje andrzejkowych wróżb tak bardzo poważnie, jednak, aby tradycji stało się zadość, organizujemy jedną z najpopularniejszych zabaw, jaką jest lanie wosku.
    Najpierw trzeba umieścić wosk w garnku - gorącej kąpieli i podgrzewać aż do momentu rozpuszczenia. Następnie każdy z uczestników imprezy powinien przelać roztopioną masę przez dziurkę od klucza do miski z zimną wodą. Lany wosk zastyga i tworzą się różne kształty. By je lepiej rozpoznać, postaw zapaloną świeczkę blisko ściany, a woskowe kształty umieść w taki sposób, by rzucały cień na ścianie. Jego interpretacja może nam na przykład podpowiedzieć, z jakiego kraju pochodzi nasz wybranek albo gdzie będziemy mieszkać w nowym roku. Niektórzy twierdzą, że aby andrzejkowa wróżba się spełniła, trzeba kształt z wosku włożyć na noc pod poduszkę. Warto sprawdzić, czy działa!
    W naszej zabawie wzięli udział: członkowie koła biologicznego - opiekun pani Elżbieta Radomska-Bączyńska, klasa 2c w ramach modułu przyrodniczego - opiekun pani Monika Sikorska, Alicja Laskowska-Maślany oraz Młodzi Adepci Chemii - koło chemiczne- opiekun pani Monika Sikorska.

Materiał nadesłała p. Monika Sikorska

zbiorówka

Zapraszamy do obejrzenia filmu

Co można rozdzielić za pomocą destylacji?

    Mieszaniny można rozdzielać przy użyciu różnych metod. Metody rozdzielania zależą od rodzaju mieszaniny- wykorzystują właściwości jej składników. Jedną z podstawowych metod pracy laboratoryjnej jest destylacja wykorzystywana do rozdzielania ciekłych mieszanin jednorodnych.
    Uczniowie klas 7 podjęli się zadania, jakim było rozdzielenie mieszaniny jednorodnej alkoholu etylowego i wody. Wykorzystując wirtualną rzeczywistość, Empiriusz Laboratoria Przyszłości, przeprowadzili kontrolowany proces ogrzania mieszaniny. Wykorzystali różnice temperatur wrzenia dwóch cieczy. Jako pierwsza ciecz, bardziej lotna, wydzielił się alkohol etylowy w temp. 78 stopni C, jako druga - woda, w temp. 100 stopni C. Dzięki dostępnej aplikacji uczniowie samodzielnie zmontowali elementy zestawu do destylacji i przeprowadzili doświadczenie. Proces ten jest bardzo często stosowany podczas syntezy organicznej do oczyszczania otrzymanych związków organicznych z zanieczyszczeń. Można w ten sposób otrzymać również wodę destylowaną konieczną do przeprowadzania doświadczeń chemicznych.

Materiał nadesłała p. Monika Sikorska

destylacja 7b zd1 2022

destylacja 7b zd2 2022

Zapraszamy do obejrzenia filmu

 

Rysowanie na płasko i na płaszczyźnie.

Warsztaty 3D w SCN Filary

    Klasa 7b miło i aktywnie spędziła czas w Stargardzkim Centrum Nauki Filary. Uczestniczyliśmy w warsztatach 3D. Rysując na płaszczyźnie i budując kostkę długopisami 3D uczniowie przekonali się, że drukowanie w trójwymiarze jest innowacyjną technologią, która z impetem wkracza w różne dziedziny naszego życia. Kształciliśmy wyobraźnię, umiejętność myślenia przestrzennego, działanie w sposób twórczy. Zwiedziliśmy również interaktywne eksponaty. Uczniowie na własnej skórze doświadczyli praw fizyki, przekonali się, że matematyka przydaje się w życiu.

materiał nadesłały p. Monika Sikorska, p. Joanna Żuchlińska

filary 7b 2022

Zapraszamy do obejrzenia filmu

 

Dzień Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów

    28 października obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów. Uczniowie byli zwolnieni z odpytywania, nie musieli także obawiać się otrzymania złej oceny. Zamiast drażniących ucho dzwonków, w czasie przerw słuchaliśmy relaksacyjnej muzyki i popijaliśmy ziołową herbatkę. Uczennice klas szóstych (Weronika Grzegorek, Anna Woźniak, Maja Szcześniak) pod kierunkiem pani Agaty Kędzierskiej przedstawiły prezentację na temat radzenia sobie ze stresem, a później odprężaliśmy ciała i umysły na zajęciach jogi z panią Zosią Gutowską. W organizacji imprezy pomogły panie Ilona Szymańska i Alicja Laskowska-Maślany, harcerze z drużyny „Zwiad” (Ania Tygielska, Natan Maślany, Jakub Tygielski, Damian Drewniak) a nad wszystkim czuwała pani Katarzyna Przybylska. Miejmy nadzieję, że wrócimy do szkoły w listopadzie z równie doskonałym samopoczuciem.

Materiał nadesłała p. Katarzyna Przybylska

dzien zsz nerw 2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Klasa 5a z wizytą w Centrum Edukacyjno-Szkoleniowym RescueLab

 

    Klasa 5a brała udział w zajęciach udzielania pierwszej pomocy. Zajęcia prowadzone były przez ratowników wolontariuszy z Centrum Edukacyjno-szkoleniowego RescueLab Stargard. W trakcie dwugodzinnych zajęć dzieci poznały zasady resuscytacji krążeniowo-oddechowej, nauczyły się obsługi defibrylatora AED, układania poszkodowanego w pozycji bezpiecznej. Uczniowie poznali 5 kroków niezbędnych przy ratowaniu życia, nauczyli się prawidłowych uciśnięć klatki oraz oddechu ratowniczego. Zajęcia głównie opierały się na ćwiczeniach praktycznych. Każdy uczeń otrzymywał sprzęt, by na nim trenować. Fantomy, na których ćwiczyli wyposażone były w odpowiednie czujniki, które łączyły się bezprzewodowo z tabletem. Dzięki czujnikom w manekinach i specjalnej aplikacji można wyeliminować najczęściej popełniane błędy. Uczniowie mogli również przećwiczyć używanie defibrylatora AED podczas resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Zajęcie w praktyczny sposób przybliżyły dzieciom sposób postępowania w sytuacji, gdy drugi człowiek potrzebuje natychmiastowej pomocy.
Dziękujemy Centrum RescueLab za wspaniale przeprowadzone zajęcia!

Materiał nadesłała p. Katarzyna Witos-Szałęga

wizyta kl5a rescuelab 2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Wernisaż prac uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi

    25.10.22r. o godzinie 14:00 w stargardzkim MDK rozpoczął się wernisaż prac dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Pani dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury w Stargardzie Małgorzata Flas oraz wicedyrektor, pani Bożena Bedorf przywitały zaproszonych gości, uczestników wystawy i ich bliskich. Młodzi artyści: zespół "Rupaki" i młodzi "bębniarze" uświetnili spotkanie. Okazją do zorganizowania wystawy jest 55 rocznica śmierci Marii Grzegorzewskiej - uczonej, prekursorki pedagogiki specjalnej i patronki roku 2022, a także setna rocznica utworzenia Akademii Pedagogiki Specjalnej (APS) im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
    Wśród stargardzkich placówek również uczniowie naszej szkoły zaprezentowali swoje dokonania, a pani dyrektor Anna Kurcab-Kościańska dzieliła z nimi radość z niezwykle miłej uroczystości. Za udział w wystawie dzieci otrzymały upominki z rąk pani wiceprezydent Ewy Sowy, a spotkanie zakończył poczęstunek dla zaproszonych gości.

Materiał nadesłała p. Mirosława Babicka-Mrzygłód.

wernisaz dzieci niepelnospr2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu

 

Efektywna lekcja chemii

    Nowoczesne narzędzie, jakim jest Wirtualne Laboratorium EMPIRIUSZ, pozwala przeprowadzać doświadczenia według szczegółowej instrukcji, która jest widoczna zarówno dla osoby wykonującej doświadczenie, jak i dla obserwujących.
    Korzystając z tej możliwości przeprowadzamy doświadczenia pokazowe, wykorzystując dostępne nam substancje i szkło laboratoryjne, równolegle z doświadczeniem w wirtualnej rzeczywistości. To czego doświadcza uczeń, pozostawia ślad w jego umyśle w postaci wspomnienia, dzięki czemu utrwalenie przekazywanych wiadomości jest efektywniejsze.

Materiał nadesłała p. Monika Sikorska.

efekt lek chemii 2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia relacji filmowej

Sukces naszej uczennicy Aleksandry Owczarek

w konkursie plastycznym

    Miło nam zakomunikować, że uczennica naszej szkoły Aleksandra Owczarek z klasy IV C zajęła V miejsce w konkursie plastycznym pt. „Ratownictwo medycznie w oczach dziecka” ogłoszonym z okazji Dnia Ratownictwa Medycznego, przez Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie pod patronatem Kuratorium Oświaty w Szczecinie.
Dziś odebrała dyplom i nagrodę z rąk Pani Dyrektor Anny Kurcab-Kościańskiej przy aplauzie całej klasy.
Wyróżniona praca na wystawie w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie na zdjęciu pierwsza od strony prawej:
https://gs24.pl/dzien-ratownika-medycznego-w-szczecinie-nagrody-dla-medykow-oraz-laureatow-konkursu-plastycznego-zdjecia/ga/c14-16957527/zd/61928473
oraz pośrodku:
https://gs24.pl/dzien-ratownika-medycznego-w-szczecinie-nagrody-dla-medykow-oraz-laureatow-konkursu-plastycznego-zdjecia/ga/c14-16957527/zd/61928481
GRATULUJEMY i zachęcamy do udziału w konkursach wszystkich uczniów.

Materiał nadesłała p. Mirosława Babicka-Mrzygłód

sukces oli w konk plast 2022

 

 

 

 

 

Dzień Języków Obcych

    Dnia 26 września odbył się w naszej szkole Dzień Języków Obcych. W wielu klasach przeprowadziliśmy zajęcia dotyczące wiedzy naszych uczniów na temat różnych krajów oraz języków jakimi posługują się ich mieszkańcy. Były quizy, filmy i zgadywanie, co to za język. Chętni uczniowie przygotowali bardzo ciekawe prezentacje. Okazuje się, że także nauczyciele mogą się jeszcze wiele nauczyć:)

Materiał ndasłała p. Joanna Koczorowska

dzien jez obcych 2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Empiriusz na lekcjach chemii

    W bieżącym roku szkolnym mamy możliwość korzystania z mobilnego laboratorium chemicznego zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. EMPIRIUSZ to program, który wykorzystuje innowacyjną technologię wirtualnej rzeczywistości, czyli za pomocą technologii informatycznej wytwarza interaktywny obraz szkolnej pracowni chemicznej. Dzięki zestawowi gogli VR i kontrolerów uczeń przenosi się do pracowni chemicznej wyposażonej w sprzęt i szkło laboratoryjne. Przeprowadza doświadczenie według instrukcji. Po poprawnym wykonaniu doświadczenia pojawia się test - uczeń musi podać obserwacje i sformułować wniosek. Dostępne są modele 3D substratów/produktów, które można oglądać na każdym etapie doświadczenia. Uczeń zanurzając się w wirtualny świat angażuje się emocjonalnie, bierze aktywny udział w pracy laboratoryjnej i lepiej przyswaja informacje z chemii.
    Na prezentowanym materiale filmowym uczeń, Alan Rawluk, wykonał doświadczenie, w którym otrzymał wodorotlenek rozpuszczalny w wodzie oraz zbadał jego właściwości. W galerii zdjęć widzimy uczniów, którzy z powodzeniem podjęli się wykonania tegoż zadania. Gratuluję.

materiał nadesłała p. Monika Sikorska

nagłówek

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu