MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY
„CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”
„NA RATUNEK”
W kwietniu i w maju 2022 r. uczniowie kl. I b realizowali III moduł MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów kl. I-III, edycja III – POZNAJEMY ZAWODY.
W module III „NA RATUNEK” przeczytaliśmy lekturę pt. "Jak Wojtek został strażakiem” Czesława Janczarskiego. Uczniowie wypełnili przygotowany Lekturnik, w którym uzupełnili metryczkę przeczytanego opowiadania, narysowały portret Wojtka – głównego bohatera oraz wybrane wydarzenie z lektury.
W ramach ostatniego modułu wykonaliśmy również inne zadania:
- 26 kwietnia zorganizowaliśmy KLASOWY HAPPENING z okazji ŚWIATOWEGO DNIA KSIĄŻKI. Dzieci przyniosły do szkoły swoje ulubione książeczki, prezentowały je i zachęcały pozostałych do ich przeczytania.
- Poznaliśmy zawód strażaka poruszając się po Mieście Zawodów. Uzyskaliśmy dokładne informacje dotyczące zawodu strażaka oraz zrealizowaliśmy wszystkie zadania zawarte w Lekturniku dotyczące poznawanego zawodu.
- 4 maja wybraliśmy się do STRAŻY POŻARNEJ w celu poszerzenia wiedzy o pracy strażaków. Przeprowadziliśmy wywiad ze strażakami na temat ich trudnej i niebezpiecznej pracy oraz obejrzeliśmy sprzęt, który wykorzystują w akcjach ratowniczych. Złożyliśmy strażakom najlepsze życzenia z okazji obchodzonego przez nich w tym dniu święta i wręczyliśmy laurki z podziękowaniami za ich pracę.
- 9 maja zorganizowaliśmy w klasie POKAZ MODY związanej z tematem „POZNAJEMY ZAWODY”. Dzieci wspaniale przygotowały się do pokazu i prezentowały różne zawody. Nie zabrakło wśród nich strażaka.
- W naszym kąciku projektowym zorganizowaliśmy wystawę naszych działań dotyczących omawianej lektury i zawodu strażaka.
Realizując III moduł dotarliśmy do końca projektu. Jesteśmy dumni, że udało się nam zrealizować cały projekt. Dzieci chętnie i z dużym zaangażowaniem brały udział w naszych zajęciach.
Wychowawczynie:
Beata Kowalczyk
Monika Szyszka
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Mali odkrywcy w terenie
Obserwacja terenowa inspiruje do wspólnych zabaw i nauki na świeżym powietrzu. Wymaga cierpliwości, skupienia oraz uwrażliwia na piękno przyrody. Uczniowie klasy 1 c w ramach zajęć z modułu przyrodniczego, eksplorowali teren zielony wokół szkoły. Wsłuchiwaliśmy się w śpiew ptaków. Poznawaliśmy rodzime gatunki drzew i poszerzaliśmy wiedzę na ich temat. Szukaliśmy małych stworzeń, które mieściły się pod naszymi stopami, zadając sobie pytania jak bogate życie się tam toczy. Nie ma to jak poznawać przyrodę i jej piękno poprzez bezpośredni kontakt z nią.
Materiał nadesłała p. Monika Sikorska
Wizyta klas szóstych w Transgranicznym Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Zalesiu
Klasy szóste gościły 10 czerwca w Transgranicznym Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Zalesiu. Wspólnie odkrywaliśmy tajemnice świata przyrody. Podczas warsztatów terenowych w tutejszym ogrodzie botanicznym rozpoznawaliśmy rodzime gatunki drzew i ziół, szukaliśmy śladów dzikiej zwierzyny. Zajęcia w Sali Mokrej (laboratorium chemiczne) oraz Sali Zjawisk Atmosferycznych pozwoliły na eksperymentowanie z cieczą nienewtonowską i czwartym stanem skupienia - plazmą. W planetarium obejrzeliśmy film o gwiazdach i konstelacjach, a w „pokoju skrzata” chętni mogli pomalować się fluorescencyjnymi pisakami. Całość dopełniło ognisko z kiełbaskami.
Materiał nadesłała p. Monika Sikorska.
ZESZYT ONLINE
„MATEMATYKA – wstęp do kariery wynalazcy”
Od października 2020 roku uczniowie klas 5a i 5c korzystają ze wsparcia edukacyjnego Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.
Już drugi rok uczniowie podnoszą swoje umiejętności matematyczne rozwiązując zadania na platformie zeszyt online. Dzięki użyciu zaawansowanych nowatorskich rozwiązań informatycznych udostępniono uczniom platformę, która służy pomocą uczniom klas czwartych i piątych. Rozwijać się mogą zarówno uczniowie słabsi jak i najlepsi. Sztuczna inteligencja stara się wykrywać problemy uczniów i odpowiednio dobierać dodatkowe zadania naprowadzające na rozwiązanie zadania właściwego. Uczniowie zdolni otrzymują zadania trudniejsze dochodząc nawet do zadań konkursowych. Ważne jest zatem, aby uczeń rozwiązywał zestaw samodzielnie, w przeciwnym razie system dopasuje stopień trudności zadań do osoby, która je rozwiązuje. Platforma ma charakter gry komputerowej, uczeń po rozwiązaniu określonej liczby zadań zdobywa osiągnięcia.
W klasie piątej uczniowie mieli do rozwiązania 37 zestawów zadań. Łącznie rozwiązali 310 modułów obowiązkowych i 93 dodatkowe ze skutecznością ok. 60 %.
Praca z zeszytem online ma charakter dowolny. Z ankiety przeprowadzonej wśród uczniów można zauważyć, że ok 60 % uczniów rozwiązywało zadania bardzo chętnie i samodzielnie. Około 10 % uczniów przyznało się, że rozwiązywali zadania z pomocą.
Materiał nadesłała p. Małgorzata Lewandowska
MIĘDZYNARODOWY KONKURS MATEMATYCZNY
“KANGUR”
17 marca 2022 roku w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi odbył się ”Międzynarodowy Konkurs Matematyczny - Kangur”. Wzięło w nim udział 34 z uczniów klas III - VIII.
Przez 75 minut najzdolniejsi szkolni matematycy rozwiązywali zadania w kategoriach klasowych. Najwyższy wynik - bardzo dobry, otrzymał uczeń klasy 4a - Adam Kiriłow. Troje uczniów - Tomasz Jakubczak - 3b, Karol Zdziebko - 3a oraz Zuzanna Kowalewska - 7c otrzymali wyróżnienia. Wyniki konkursu ogłoszono pod koniec maja. Gratulujemy.
Materiał nadesłała p. Małgorzata Lewnadowska
Egzamin na kartę rowerową
W dniu 10.06.2022r. w naszej szkole odbył się egzamin na kartę rowerową dla uczniów naszej szkoły. Egzamin obejmował dwa etapy sprawdzania uczniowskiej wiedzy i umiejętności z zakresu ruchu drogowego. Pierwszy etap, teoretyczny polegał na rozwiązaniu testu jednokrotnego wyboru, w którym uczniowie mogli wykazać się między innymi znajomością pierwszeństwa przejazdu na różnych skrzyżowaniach, znajomością znaków drogowych, czy ogólnymi przepisami dotyczącymi rowerzystów. Po pozytywnym zaliczeniu testu, uczniowie przystępowali do drugiego etapu egzaminu, części praktycznej, który był ostateczną weryfikację ich wiedzy i umiejętności z zakresu ruchu drogowego. Na boisku szkolnym, w obecności policjantów Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie z Wydziału Ruchu Drogowego, uczniowie w sposób praktyczny na rowerach pokonywali wyznaczoną trasę, poruszając się zgodnie ze znakami drogowymi oraz zgodnie z przepisami ruchu drogowego, wykonując odpowiednie manewry drogowe. W egzaminie na kartę rowerową uczestniczyło 52 uczniów z klas IV-VIII, z czego 11 uczniów zdało pomyślnie egzamin. Gratulujemy pomyślnego zdania egzaminu!
Za organizację i przebieg egzaminu odpowiedzialni byli nauczyciele: p. Marcin Kolany oraz p. Bogdan Żych.
Dziękujemy policjantom Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie z Wydziału Ruchu Drogowego za wsparcie i pomoc w przeprowadzeniu egzaminu na kartę rowerową.
UWAGA!!
Uczniowie zainteresowani EGZAMINEM POPRAWKOWYM na kartę rowerową, proszeni są o zgłaszanie się do p. Bogdana Życha w najbliższy poniedziałek.
Organizatorzy egzaminu.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
"Naukowa Szuflandia"
„Naukowa Szuflandia” - spotkanie z wiedzą matematyczno-przyrodniczą i informatyczną odbyło się dnia drugiego czerwca 2022r. w holu naszej szkoły.
Projekt został poprzedzony konkursem plastycznym „Naukowa Szuflandia”. Zadaniem konkursu było przedstawienie na plakacie praw/zasad/reguł matematycznych, fizycznych, chemicznych lub biologicznych.
Realizacją projektu objęte były klasy IV – VII.
Uczniowie klas IV uczestniczyli w doświadczeniach fizyczno-chemicznych przygotowanych przez uczniów klas VIII pod kierunkiem nauczycieli - pani Moniki Sikorskiej oraz pani Renaty Woźniak.
Uczniowie klas V-VII zmagali się z wiedzą z takich przedmiotów jak matematyka, geografia, biologia i informatyka. Każda klasa reprezentowana była przez zespół 3-osobowy, który losując pytania z poszczególnych przedmiotów zdobywał punkty dla klasy.
Wszystkim uczestnikom turnieju wręczono dyplomy oraz nagrody rzeczowe.
Organizatorami projektu byli nauczyciele zespołu matematyczno-przyrodniczego.
Materiał nadesłała p. Lucyna Dobrzycka.
WYCIECZKA KLAS PIERWSZYCH
do Rodzinnego Parku Rozrywki „Owadogigant” w Lubnicy
31 maja 2022r. uczniowie klas Ia, Ib oraz Ic wybrali się wraz ze swoimi wychowawczyniami p. Agnieszką Borowską, p. Martą Kościańską – Bury, p. Beatą Kowalczyk, p. Moniką Szyszka, p. Alicją Laskowską - Maślany oraz p. Bożeną Bedorf do Rodzinnego Parku Rozrywki „Owadogigant” w Lubnicy, aby wspólnie świętować zbliżający się wielkimi krokami Dzień Dziecka.
Naszą wspólną przygodę rozpoczęliśmy od ścieżki edukacyjno – przyrodniczej, po której oprowadziła nas miejscowa pani przewodnik opowiadając nam o walorach krajobrazowych oraz bogatej florze i faunie występującej na obszarze, na którym znajduje się Rodzinny Park Rozrywki „Owadogigant”. Podziwiając gigantyczne modele pająka, ważki, modliszki, konika polnego, pszczoły miodnej, muchy, czy też mrówki dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek z życia każdego z nich. Nasi uczniowie również zaskoczyli panią przewodnik swoją wiedzą, spostrzegawczością oraz umiejętnością uważnego słuchania.
Zmęczeni przygodą poznawania, mali odkrywcy udali się na pyszny obiad oraz lody, po których przyszedł czas na kolejną dawkę emocji na dzieci, bowiem czekały różne atrakcje m.in. dmuchane zamki, łódeczki wodne, autodromy, park linowy, plac zabaw oraz zjazdy tubingowe.
Po dawce szalonej zabawy przyszedł czas na relaks i wyciszenie w postaci warsztatów plastycznych kształtujących zdolności manualne oraz wyobraźnię dzieci. Podczas zajęć nasi uczniowie własnoręcznie wykonali drewniane pamiątki wykorzystując różne techniki dekoratorskie. Dzieciom bardzo podobały się zajęcia.
Na zakończenie uczniowie udali się na kolejną dawkę szalonej zabawy gdzie w sposób aktywny spędzili czas wolny, integrując się ze sobą oraz nawiązując poprawne relacje rówieśnicze.
Po tym jakże emocjonującym dniu, z plecakiem pełnym nowych przyjaźni i wrażeń wróciliśmy do domu.
Dziękujemy za wspólną zabawę!!!
Materiał nadesłała p. Monika Szyszka
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Informacja na temat placu zabaw
przy Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi
Z przykrością zawiadamiamy, że na chwilę obecną nie możemy dopuścić do użytku placu zabaw przy Szkole Podstawowej nr 2 na Osiedlu Zachód.
W wyniku corocznej kontroli placu stwierdzono duże zniszczenia, skorodowane części urządzeń itp. co uniemożliwia ich bezpieczne użytkowanie. Plac zabaw będzie nieczynny do czasu uzyskania przez szkołę atestu na bezpieczne korzystanie z urządzeń i terenu placu.
Szkoła podjęła już działania w tym zakresie, aby jak najszybciej uruchomić plac zabaw dla dzieci, ale również zapewnić bezpieczne korzystanie z urządzeń.
Zachęcamy mieszkańców osiedla do poparcia Stargardzkiego Budżetu Obywatelskiego na wykonanie nowego placu zabaw dla dzieci.
Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 2
z Oddziałami Integracyjnymi.
Matematyka ze smakiem w klasie 4A
Pizza z ułamkami, a może ułamki z pizzą?
Uczniowie z klasy 4 a w szkolnej pracowni kuchennej doskonalili umiejętności matematyczne w praktycznym działaniu. Uczyli się i bawili robiąc pyszną pizzę.
Gotowa pizza nie tylko poruszyła kubki smakowe, ale również była doskonałym narzędziem do nauki i utrwalenia zagadnień ułamkowych. W tym dniu, każdy uczeń mógł również poczuć się jak kucharz. Dzieci własnoręcznie ugniatały, formowały, smarowały sosem i układały dodatki na pizzy wg upodobania. Po upieczeniu dzieliły pizzę na równe części, co stanowiło podstawę zrozumienia porównywania, dodawania i odejmowania ułamków. Również w trakcie przygotowań składników utrwalały działania ułamkowe. Przeliczały jednostki potrzebnych składników. Przypominały sobie co oznacza: całość, połowa, ćwiartka, połowa ćwiartki. Na koniec zrobiły małą ucztę. Wszyscy bawili się świetnie i apetyt dopisywał tego dnia każdemu.
Wychowawczynie: Elżbieta Gajewska i Katarzyna Witos-Szałęga
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii